Вас вітає група "Калинонька"

Вихователі: Ординець Наталія Олександрівна

                       Сахарук Ольга Миколаївна

Помічник вихователя: Романець Таїсія Григорівна

Наш девіз:

В групі "Калинонька"
Дружні малята, 
Свята і традиції 
Люблять вивчати. 
Родину шанують,

Батьків поважають.                                                 
І з задоволенням мову вивчають.
Ми веселі, дружні всі,
Любим гратись, танцювати,
А ще вміємо співати.
Ми вас просим завітайте
В нашу групу малюків
Ми веселі і завзяті
Настрій вам піднімем всім!

 

 


З 25.05.2020р. по 29.05.2020р.

Доброго дня!

Шановні батьки, пропонуємо Вам попрацювати з дітками над темою тижня «Безпека мого життя».

Пропонуємо Вам переглянути наступні посилання та з користю провести час з малюками. Будьте здорові!!!

 

Уроки обережності - Побутові прилади https://youtu.be/0jDDm_sc2Ps

Уроки обережності – Дорога https://youtu.be/ARH6nWh2dxI

Уроки обережності – Електрика https://youtu.be/kNMnyq2KpMs

Уроки обережності - Вогонь  https://youtu.be/5BgYFCBPZFo

Уроки обережності – Незнайомці https://youtu.be/mmudOARk6Io

Уроки обережності - Гострі предмети https://youtu.be/t8x1wEt1uhI

Уроки обережності – Водойми https://youtu.be/dCZmO-nu0Ss

Уроки обережності – Ліки https://youtu.be/Q6TN3AEC0gg

Заняття для дошкільників з безпеки життєдіяльності https://youtu.be/svnmLMYdgps

Рухлива гра "Автомобіль"https://youtu.be/dZG42D6tj-A

Пожежна безпека. Малювання + дихальна вправа https://youtu.be/SOgvhP3gwNI

Безпека на дорозі. Світлофор (поробка) https://youtu.be/XcTMc2_vYig

Консультація для батьків "Безпека дитини вдома" 

https://vseosvita.ua/library/konsultacia-dla-batkiv-bezpeka-ditini-vdoma-227755.html

Д/гра "Небезпечні предмети" https://youtu.be/1FMLls803lY

БЕЗПЕКА вдома для дітей! Заняття по БЖД https://youtu.be/2jsPPSCLc7U

Розмальовки Пожежна безпека

http://www.supercoloring.com/ua/rozmalovky/nauka-y-osvita/pozhezhna-bezpeka


Тематичне заняття до Дня вишиванки

Тема: «Чарівна вишиванка»

Мета: ознайомити дітей із цінною промисловою культурою – льон, як матеріалом для пошиття сорочок. Розкрити красу українських вишивок, багатство їх кольорів, різноманітність орнаментів, їх видів і форм; поглибити і розширити знання про символічне значення української сорочки-вишиванки, звичаї і обряди, пов’язані з нею. Збагачувати словник образними народними порівняннями та словами: льон-довгунець,

кужіль, волокно, ткати, вишиванка, верстат. Розвивати творчу уяву, фантазію дітей при створенні композиції «Вишита сорочка». Розвивати зв’язне мовлення, логічне мислення, пам’ять, увагу, вміння будувати поширені речення. Виховувати гордість за свою країну, викликати стійкий інтерес до звичаїв українського народу, його оберегів і побуту; виховувати інтерес до народної творчості, бажання відтворити набуті знання в творчій

діяльності.

Матеріал: український національний одяг, вишиті сорочки для хлопчиків і дівчаток, для мам і тат, лляне полотно; папір, ножиці, клей, зразки орнаменту; малюнки льону, виробів з лляної тканини.

Хід заняття

Вихователь: - Діти, а чи подобається вам моя сорочка? Ця сорочка залишилась мені на згадку від бабусі. А хочете дізнатися історію цієї сорочки? Тоді вмощуйтеся зручненько і слухайте:

Послухайте, любі діти, Що дівчатка скажуть. Про свою рідненьку неньку

Добру, милу голубоньку Хай вони розкажуть. Розкажуть, із чого мати

Шила цю сорочку. Як за цеє вірно люблять, І милують, і голублять Її сини й дочки.

- Діти, з чого пошита сорочка?

- А з чого зроблено цю тканину? Відгадайте, будь ласка, загадку:

В чистім полі він росте, На високих ніжках,

В зелених панчішках. Квіточки блакитні,

Мов оченьки привітні.  (Льон)

«Льон» в перекладі з латинської означає «найкорисніший». Це один з найкращих плодів землі. Впродовж всього життя він приваблює людей. Навесні його сходи схожі на килим смарагдово-соковитої зелені, влітку – вранці – це синьооко-красиве цвітіння безкрайого лану. В полі стоять тоненькі стрункі стеблинки зі світло-блакитними, дещо схиленими квіточками. І не зрозуміло, де небо, а де земля, що народжує льон. Від цього

видовища стаєш добрішим, лагіднішим,життя наповнюється красою і спокоєм. З давніх - давен люди вважали льон священною рослиною. Синій вінець льону – гармонійний блакитному кольору неба. Рослина є символом чистоти, світла, миру і вірності

Вихователь: -Діти, давайте розглянемо квіточку льону.

- Якого вона кольору?

- Що ще буває такого кольору?

- На що схоже поле, на якому росте льон? (на небо, на море).

- Скільки пелюсток має квітка льону?

- Які ще рослини квітують у нашій місцевості? Прочитайте на картках назви рослин і підберіть до них відповідний малюнок .(Мальва, льон, ромашка,барвінок, волошка, незабудка, любисток, м’ята, калина, мак). За кожну правильну відповідь ви будете отримувати нагороду – квіточку, листочок, стебельце, - маленьку частинку від орнаменту. А в кінці заняття ви всі будете мати змогу самі прикрасити візерунком сорочку.

- Цілу весну льон ріс. Дощ його поливав, сонечко гріло. Відцвіла квітка льону і на її місці з’явилася «коробочка» з насінням. Тепер льон повністю дозрів. Його збирають у полі, зв’язують у снопи, обмолочують, а стебла – розстеляють на траві. На них іде дощ, світить сонечко. У цих стеблах і є волокно, з якого можна прясти нитки. Раніше це робили вдома, вручну на прядках, а зараз – на великих підприємствах на ткацьких

верстатах. (Розповідь вихователя супроводжується мультимедійним показом).

Вихователь: - Що виготовляють із лляного полотна? (Діти розглядають малюнки і відповідають: сорочки, постільну білизну, рушники, килими, скатерті, серветки).

- Тканина, виготовлена з льону, легко пропускає повітря, і тому у лляному одязі влітку ніколи не спекотно. Отже, як ми бачимо, це полотно увібрало в себе щедрість матінки- землі, ласку і тепло сонця, прохолоду вітру і дощу, працю людських рук, тепло і любов їхніх сердець. І тому саме з такої тканини шиють сорочки, які є оберегами для тих, хто їх одягає.

Традиційна назва вишитої сорочки – вишиванка. Мистецтво української вишивки славиться на весь світ і є найбільш пізнаваним символом нації. Вишиті сорочки прикрашали різними орнаментами – геометричними, рослинними і навіть зоологічними.

Легенда про вишивку

Давно був час, коли люди на землі почали вмирати від хвороби, якої ніхто не знав. Втікали люди з сіл у ліси. Та й за ними йшла хвороба, не жаліла ні старих, ні малих. Люди були в розпачі.

- Що робити? Як врятуватися самим і врятувати дітей від хвороби?

Та ніхто не знав, що відповісти. Аж ось невідомо звідки прийшла в село бабця старенька і сказала:

- Беріть білі святкові сорочки і маленькими хрестиками шийте на них зілля, що росте на нашій матінці-землі і дає нам здоров’я – мак, калину, мальву, ромашки, васильки і барвінок. Та шийте кругом – на рукавах, на грудях, на шиї. І носіть щодня, і будете здорові. Бо передасть вам те зілля здоров’я і силу – від землі, красу і вдачу – від квітів. Послухали люди стареньку…

З того часу відійшла хвороба за ліси і за моря і ніхто більше про неї не чув. А люди пам’ятають слова старенької і ходять у вишиванках. Носять цю красу і донині…

Вихователь: - Давайте розглянемо наші вишиванки!

- Які зображення, символи, геометричні фігури ви бачите?

- Пряма горизонтальна лінія – означає землю, горизонтальна хвиляста – воду, трикутник

– гори, круг – сонце. У рослинному орнаменті завжди вишивали довге тонке стебло – щоб життя було довгим і щасливим; на стеблі – квіточки і листочки – це діточки і мамина любов. Різняться вишиванки також і кольорам:червоний колір – це любов мами до дитини, зелений – колір молодості і краси, життя і здоров’я, чорний – колір землі і смутку, блакитний – колір неба і води.

Вихователь:- Діти, які ви знаєте вірші про вишиванки?

Діти: Мама вишила мені квітами сорочку.\ Квіти гарні, весняні: - На, вдягай, синочку!

          В нитці – сонце золоте, пелюстки багряні,

          Ласка мамина цвіте в тому вишиванні!

          Вишиваночку візьму, швидко одягнуся.

          Підійду і обійму я свою матусю.

          Я для братика Іванка

          Вишиваю вишиванку

          Квіточками вишила,

          Щоб цвіла, як вишенька.

          В цій сорочці наш Іванко

          Буде сам, як вишиванка.

          Під вербою в холодочку

          Шила дівчина сорочку.

- Глянь, - татусю, це тобі – Квіти ніжні, голубі.

На манишці, комірці Сяють, наче промінці.

 

Вихователь: Сорочку берегли, як зіницю ока. Адже вона була на просто одягом, а деяким містичним і магічним предметом, оберегом, який охороняв людину від бід і негараздів. Прилучення до сорочки починалося з раннього дитинства. Першу сорочку шили з тканини, яку подарували хрещені батьки під час обряду хрещення. В подальшому житті сорочка супроводжувала людину протягом всього життєвого шляху і була невід’ємною частиною обрядів, життєвих подій.

Існує велика кількість прикмет стосовно вишивання сорочок. Однією з важливих прикмет є прикмета про вибір орнаменту. Його ні в якому разі не можна було повторювати, щоб не перейняти чужу долю.

- Діти, які ви знаєте прикмети, приказки, пов’язані з вишитими сорочками?

Діти: Як мати рідненька – то й сорочка біленька.

          Як не вміє дівка прясти, шити, вишивати – буде вік свій дівувати.

          Рукав - як писанка, а личко - як маків цвіт.

          Вміє шити - вишивати, і гарних пісень співати.

          Якщо дощ намочив одягнену перший раз сорочку – на багатство.

Сучасна вишиванка встановлює зв"язок з попередніми поколіннями. Справжня українська колоритна барвиста сорочка, виготовлена з льону та вишита вручну, оздоблена національним орнаментом та виконана різними техніками вишивання втілює всю родючість української землі та щедрість і гостинність українського народу.

Одягайте частіше білу сорочку вдома і відчувайте, як вона дає вам снаги і здоров’я, краси і ніжності.

Пальчикова гімнастика

Практична робота.

Підійдіть, будь ласка, до столу. На ньому лежить біла сорочка, вирізана з картону. Прикрасьте її орнаментом з тих елементів, які ви отримували під час заняття. (Звучить музика. Діти викладають візерунок, наклеюють його).

Виставка та обговорення робіт

Підсумок


Ідея саморобки на День вишиванки https://www.youtube.com/watch?v=YE3btpHBnAk

Вишиванка https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=6aidVciIKC0&feature=emb_logo


З 18.05.2020р. по 22.05.2020р.

Доброго дня!

Шановні батьки, пропонуємо вам тему тижня «Водойми та їх мешканці»

Пропонуємо вам переглянути наступні посилання та з користю провести час з малятами.

Водойми: океани, моря, річки та озера https://www.youtube.com/watch?v=KRWlCqmmhME

Спостереження за черепахою. Конструювання з паперу «Черепаха»

https://www.youtube.com/watch?v=wqYk19SFNT8

Дидактична гра «Золота рибка» https://www.youtube.com/watch?v=Vj5TZYyYU9Y

Рибки - Дитячі пісні й розвиткові мультики українською мовою https://www.youtube.com/watchv=MEIDRBgmfjw

Ознайомлення з природою + Конструювання «Рибка» https://www.youtube.com/watch?v=s0CqCTLxY1U

Уроки обережності від тітоньки Сови –водойми https://www.youtube.com/watch?v=dCZmO-nu0Ss

Підводний світ! Розвиваючі мультики https://www.youtube.com/watch?v=-gRQfvpdFWI

Загадки для дітей про мешканців водойм

https://www.youtube.com/watch?v=uFEuaGcw530&list=PLElG6fwk_0UmKM73eBkLWgNBkSIMQYmMR

Заняття з малювання «Подорож золотої рибки» https://www.youtube.com/watch?v=LI8TnDW9EL8

Заняття аплікації «Рибка» https://www.youtube.com/watch?v=XhjssuCv7DQ

Дитяча пісенька «Дельфіни» https://www.youtube.com/watch?v=Oko_TpdYMgo

Емоції з рибками . вчимо емоції https://www.youtube.com/watch?v=i22lCEXJ6K4


      День Європи – це символ започаткування нової успішної моделі мирної співпраці між державами, що ґрунтується на спільних цінностях та інтересах. З метою ознайомлення малят з країнами Європи, формування розуміння єдиного європейського простору та ролі в ньому України, в дитячому садочку  було створено фотоколаж дитячих малюнків «Україна – це Європа».

Відеоролік: Приєднуйся до європейців! Знаєш, чому це круто? 

https://www.youtube.com/watch?v=pr_zmkwLaHM&feature=youtu.be


З 12.05.2020р. по 15.05.2020р.

Доброго дня!

Шановні батьки, пропонуємо Вам тему тижня «Малятко – здоров’ятко».

Пропонуємо Вам переглянути наступні посилання та з користю провести час з малюками.

Мудрі казки тітоньки Сови - Про замазуру    https://youtu.be/6Bp_e-UP6mY\

Дітям про особисту гігієну. Маша і мило.      https://youtu.be/mHKQifsIp3Q

Аудіоказка "Про хворобу немитих рук"          https://youtu.be/iaBEkEJImkE

Котик-рятівник з Планети Миття Рук             https://youtu.be/UAGY9i90W-U

Поросятко-рятівник з Планети Умивання      https://youtu.be/55LFTaVjcQM

Песик-рятівник з Планети Чищення Зубів     https://youtu.be/y_TzAaZjoOc

Зайчик-рятівник з Планети Прання Одягу     https://youtu.be/2-mSJ8GtvDE

Єнотик-рятівник з Планети Чистих Рушників https://youtu.be/H5fUl_qFArs

Мишенятко-рятівник з Планети Миття Посуду  https://youtu.be/ycVsY69Ug_k

Правила гігієни для дітей                                   https://youtu.be/kcdcnZZE6ls

Ранкова зарядка ВВЕРХ ВНИЗ                         https://youtu.be/7pGnVGCLSsk

Малюємо овочі та фрукти                                 https://youtu.be/J-jY8ZuA1eQ

Цікаві Віршики Українською мовою Овочі Фрукти Ягоди  https://youtu.be/eUix3fReiOk

 

05.05.2020р

Подивіться "Як зробити мак з фетру на День пам'яті та примирення - Мак з фетру власноруч" на YouTube

https://youtu.be/UIdoM0fvBTc

 

04.05.2020р.

Майстер-клас "Листівка до Дня Матері"

https://youtu.be/JZkvU4ZkZ9w

з 27.04.2020р. по 30.04.2020р.

Шановні батьки, пропонуємо Вам тему тижня «Пора зелені і цвітіння».

Пропонуємо Вам переглянути наступні посилання та з користю  провести час з малюками.

Пора року весна місяць березень: https://youtu.be/8BEkWHUpdmM

Пора року весна місяць квітень: https://youtu.be/3OxW-SXgBgQ

Пора року весна місяць травень: https://youtu.be/3ARF4GGYswQ

Малювання «Квітуча яблуня»   https://youtu.be/9pwIGe5RYNo

Аплікація: «Нарцис»https://youtu.be/Ct4NiEdn6nw

Вивчення вірша про весну за допомогою методу мнемотехніки: https://youtu.be/04gJX6LcWSc

Весняні квіти-первоцвіти: https://youtu.be/u-OwXeY3-aQ

Складаємо розповідь про весну: https://youtu.be/xcK0_xgiA7Y                

                                                                                                                      Успіхів вам!

Доброго дня!

з 21.04.2020р. по 24.04.2020р.

Шановні батьки, пропонуємо Вам тему тижня «Цікава математика».

Пропонуємо Вам переглянути наступні посилання та з користю провести час з малюками.

Мульфільми Тітоньки Сови:  https://youtu.be/xJx9waUTHNI

Вчимося рахувати:     https://youtu.be/IcKBnJA_vXA

Геометричні фігури:  https://youtu.be/6osbEidRweo

Дитяча пісня «В математиці - родині» (вчимо цифри):  https://youtu.be/G50zZpzQwjs

Дидактична гра «Склади картинку» https://youtu.be/0Wlo9bVu-OY

Дидактичні ігри. 5 рік життя. Математична скарбничка: https://youtu.be/TNDJTFCyVBQ

 

  Успіхів Вам!

16.04

14.04

Доброго дня!

Шановні батьки, напередодні світлого свята Великодня,  ми пропонуємо Вам ознайомитись із історією цього свята.

З приходом весни все пробуджується у природі. На землю приходять радісні  веселі свята.

Незабаром ми з вами будемо відзначати найбільше весняне  свято – Великдень або свято Пасхи.

-          Чи знаєте ви коли свято було запроваджене?

-          А у якій Країні уперше відбулося свято Великдень?

Легенда  «Звідки прийшла Пасха»

Уперше свято Пасха відбулося у стародавній країні Єгипет.

Народ, який уперше святкував Пасху, жив у Єгипті, але йому було дуже важко: люди тяжко працювали, переносили знущання, часто їм загрожувала смерть. Отже, цей народ потребував визволення, порятунку.

Зойк і крик народу дійшов до Самого Бога. Господь визволяє народ через низку подій. Останньою з них був наказ приготувати Пасху, і вона була їхнім порятунком від кари, приготовленої для Єгипту. Але що було Пасхою для того народу?

-          Взяти ягня.

-          Приготувати особливим чином: запекти цілим, не зламавши ні однієї кістки.

-          Позначати двері кров’ю.

-          Передати це кожному наступному поколінню.

-          Знак на дверях означав, що покарання вже відбулось, і люди страждати так не будуть.

Пасхою було ягня.

Найстрашніше й найжахливіше покарання за гріхи замість людей поніс на Собі Син Божий Ісус Христос. Першого разу Пасхою було ягня. Воно страждало замість людей, а тепер тим Ягням став Ісус Христос, тому Його називають Агнець Божий – Він став Пасхою!

Він прийняв покарання. Але що трапилося третього дня? Може, хтось із вас знає?

Сповнилися слова Ісуса Христа і старозавітних пророків. Ісус зранку третього дня по смерті воскрес із мертвих. Відхилився важкий камінь на могилі Ісуса, з могили засяяло ясне проміння, а над гробом здійнявся воскреслий Христос, осяяний світлом великим, з кривавими слідами ран на руках і ногах.

 За хвилину Ісус зник, а труна лишилася порожньою. Перелякані воїни побігли до міста сповістити свого командира про те, що сталося, щоб він їх не карав, бо вони не винні.

 — Адже хто може змірятися з незнаною вищою силою, що творить диво? — сказали вони в один голос.

Командир сидів саме за столом, збираючись снідати, а на сніданок мав варені яйця. Почувши сю звістку, він розлютився на вояків і почав кричати: —  Ви, певно, позасинали, замість добре вартувати, а злодії вкрали вам тіло Ісуса! Тепер викручуєтеся, вигадавши якесь «чудо», щоби уникнути смерті! Хіба може чоловік воскреснути з мертвих? Як з мертвого може статися живе, з червоного біле, а з білого червоне? Готуйтеся до смерті!                 

 Воїни присягалися, що кажуть правду, та благали, щоби їм дарували життя. Раптом один із них глянув мимохіть на стіл і вигукнув:

 — Ось, командире, поглянь! Чи не сталося з білого червоне? Чи не може бути чудо?

Командир поглянув і собі на стіл та й остовпів з дива. Усі яйця на таці тепер стали червоні. Хвилину не знав він, що з ним діється, а потім велика переміна сталася в його серці. Нарешті він промовив:

 — Радуйтеся, бо ви врятовані! Вірю вам тепер, що Той замучений воскрес, і вірю, що Він був Богом. Ідіть з миром, а на спомин свого порятунку візьміть собі по одному червоному яйцю.Вони вас урятували.

Кажуть, що потім врятовані вояки розказували всім про те чудо, яке сталося над гробом Ісуса і в домі командира, а на доказ того показували червоні крашанки. І відтоді всі християни кожного Великодня готують крашанки і писанки та обдаровують один одного на згадку про той день, коли червоні крашанки врятували воїнів від смерті — як Ісус Христос своїми муками врятував увесь людський рід.

Хоч би якими історіями не обростало свято, в будь-якому випадку, воно залишиться одним з найбільш урочистих, світлих і радісних днів. Можна сказати, що Пасха є різною для кожного народу, але в той час вона спільна для всіх. У цей день не прийнято сваритися чи з’ясовувати стосунки. Цей Світлий день створений для миру і любові.

У свято Пасхи  справжній шедевр кулінарної майстерності — це великодня паска,а вже потім крашанки,писанки та інші смачні страви, з якими скучив народ за період великоднього посту. Здавна пекли паски в українській печі. Для святкових пасок брали найбіліше, найкраще борошно, найсвіжіше молоко, яйця, сметану, масло. У багатьох українських родинах рецепти великодніх пасок передаються з покоління у покоління. Паски печуть великі і маленькі, пишні та духмяні, із родзинками та сиром. Зверху святкову паску зазвичай змащують спеціальною глазур'ю та прикрашають барвистою присипкою з кольорового цукру, або притрушують цукровою пудрою та прикрашають шматочками мармеладу, цукатів тощо. Майстерно випечені паски напередодні великоднього свята можна купити в магазинах. їх печуть в кондитерських цехах, на хлібозаводах, але при цьому, як і раніше, дотримуються давніх рецептів, і тому й сучасні паски пухкі, солодкі, духмяні, білі та смачні.

І от усю цю смакоту ми кладемо у великодній кошик  і йдемо до церкви. Зазвичай у всіх нас це кошики із лози.

Ми пропонуємо Вам разом з дітками виготовити свою прикрасу до Великоднього кошика.

І надіслати нам свої роботи.

 Бажаємо Вам натхнення, терпіння та гарного святкового настрою!!!

Удачі!!!

Для ознайомлення можна переглянути наступні посилання:

https://youtu.be/k6ivdNNvktQ

https://youtu.be/B3tW1c5p7QY  

 

https://youtu.be/oEZtq1RC76Q 

https://youtu.be/8hOJt6t-dfY 

https://www.facebook.com/groups/449856802409405/permalink/602882400440177/?sfnsn=mo  

 

 

 

13.04

Доброго дня!

Невдовзі ми будемо святкувати велике свято Великдень. Ми пропонуємо Вам із задоволенням провести час з малюками, виконуючи пасхальну прикрасу. Переходьте за посиланням https://youtu.be/k6ivdNNvktQ

 

 

Бажаємо Вам успіхів та гарного дня!

09.04

Доброго дня!

Шановні батьки, сьогодні вашій увазі пропонуємо ознайомитися з консультацією «Гарний настрій з самого  ранку».

Бажаємо Вам гарного дня!

 

Консультація для батьків на тему:

«Гарний настрій з самого ранку»

ДЛЯ ДОРОСЛИХ

Прокинувшись зранку нам часом буває складно зарядитися бадьорістю й енергією. Але саме ранковий настрій вплине на подальше Ваше самопочуття та емоційний стан. Тому щоб весь день зберігати бадьорість духу та гарний настрій, необхідно підзарядитися нею з самого ранку. Нижче я даю кілька рекомендацій.

Використовуйте їх і бадьорість точно стане Вашим союзником у денних клопотах. 6 порад хорошого настрою на весь день.

ü  Перше - це як ви просинаєтесь. Ні в якому разі не варто вставати з ліжка швидко, різко і відразу його стелити. Необхідно відлежатися, я не кажу вже про те, щоб виспатися. А також прогавити. Позіхайте, потягніться лежачи. Повільно підніміться, сівши на ліжко. Ще раз позіхніть і потягніться сидячи і тільки потім вставайте.

 

ü  Тепер Вам потрібно «зустріти» день. Скажіть про себе або вголос (як Вам зручно): «Сьогодні чудовий день! Сьогодні зі мною відбувається тільки найкраще! »І так кілька разів. А коли йдете вмиватися і чистити зуби, то вимовляєте «Я собі подобаюся. Я щаслива людина. Я здорово (назвіть, чим Ви займаєтеся)». Можете вимовляти щось своє. Головне, щоб ці твердження свідчили про те, що день принесе Вам успіх, що у Вас виходити якісь заплановані справи, що Ви будете виглядати чарівно.

 

ü  Постійте кілька хвилини біля дзеркала і посміхайтеся, дивлячись на себе. Відомо, що почуття не лише народжують емоції, але й навпаки. Якщо Ви посміхаєтесь, то викликаєте в собі самі позитивні почуття. При усмішці Ваше обличчя розслаблюється, розгладжуються зморшки. Постарайтеся зафіксувати цю посмішку, щоб продовжувати посміхатися коли Ви пішли снідати. Якщо не виходить тримати посмішку (припустимо, що Ви не усміхнена людина), то не треба. Проте все одно намагайтеся посміхатися кожен раз, коли підходите до дзеркала. Особливо якщо у Вас якісь неприємності. У житті все суцільна суєта, як казав мудрий цар Соломон. І абсолютно ні до чого не треба ставитися серйозно. Посмішкою Ви нагадуєте собі, що Ваші турботи - тільки гра дорослих дітей у «розумників».

 

ü  Перед сніданком випийте дві склянки або одну велику чистої (тільки не кип'яченої) води. Вода заряджає енергією. Вона потрібна організму постійно. Якщо Ви протягом дня лише п'єте каву і чай на сніданок, обід, вечерю і в перервах, то позбавляєте організм маси енергії, висушує його. Як можна частіше пийте воду. Зробіть це прямо з ранку і Ваш тонус неодмінно підвищиться.

 

ü  Слухайте улюблену музику. Навіть якщо Ви людина середнього віку і ходите на роботу - купіть навушники. Весь час думати про повсякденні турботи не можна. Якщо Ви бізнесмен, то вистачить під час дороги слухати лекції про те, як зробити свій бізнес ще прибутковішим. Послухайте краще улюблену музику. І знову Ви відчуєте радість всіх земних турбот і розслабитеся.

Отже, я перерахую ще раз всі рекомендації: вставайте з ліжка повільно, потягуючись і позіхаючи; зустрічайте день позитивними твердженнями; посміхайтеся у дзеркалі; пийте багато чистої води з ранку; послухайте улюблену музику. Ці речі банальні і проробляти їх не складно. Так Ви з самого ранку зарядитесь бадьорістю і гарним настроєм.
Ах, так. .. ще одне!

ü  Якщо ранок видався гарний, постійте хвилин 5 на балконі, розглядаючи дерева і ранні сонячні промені. ..

 

ДЛЯ МАЛЯТ

Здавалося б, яка маленька проблема! Подумаєш, малюк важко засинає... А з ранку його не витягнеш з ліжка! Але для багатьох батьків саме з важкого підйому починається кожний робочий день. І закінчується такий день тим, що малюк ніяк не хоче заснути. Він просить почитати, посидіти з ним поруч, проспівати пісеньку, і так триває довго-довго.

Важке ранкове пробудження найчастіше пов'язане з порушенням режиму дня. Якщо малюк не спав вдень, пізно влігся ввечері, так ще й заснув не відразу, от Вам і результат. Але ж, якщо пам'ятаєте, передача «На добраніч, діти!», що демонструвалася по телевізору в нашому дитинстві, закінчувалася в 21.00, і передбачалося, що відразу ж після її перегляду діти йдуть спати. Сьогодні ж батьки дуже рідко дітей укладають спати в цей час. Та й перед сном вони дивляться зовсім інше: новини разом із батьками, або американські мультфільми. Денний сон теж буває далеко не у всіх малят. Є такі діти, які вже із трирічного віку відмовляються від денного сну. Тому, якщо Ви хочете, щоб малюк легко і з гарним настроєм прокидався зранку, відрегулюйте його режим сну та пильнуйте за цим протягом дня.

Коли ви будите дитину зранку, не кричіть голосно, не стягуйте з неї ковдру. Пробудження повинне бути повільним і спокійним.

Увімкніть неяскраве світло, неголосну музику, погладьте малюка, покличте його тихенько на ім'я. Щоб день минув добре, нехай дитина, ще лежачи в ліжечку, зробить декілька вправ-потягувань. Відразу підхоплюватися з ліжка теж не потрібно, можна опустити ніжки й трошки посидіти, а вже потім переходити до активніших дій. Через декілька хвилин, коли дитина зовсім прокинулася, можна увімкнути яскравіше світло і гучніше музику, зробити з дитиною зарядку. Тоді бадьорість і гарний настрій забезпечені Вам обом на весь день.

Щоб полегшити маляті засинання, можна придумати свої «сонні правила».

Наприклад, увечері в той самий час разом із дитиною відправляйтеся подихати свіжим повітрям хоча б на двадцять хвилин. Після повернення можете пограти в спокійні ігри (настільні) або почитати книжку. Якщо ж малюк дуже наполягає на перегляді мультфільму, можете запропонувати йому короткий мультсеанс (не більше 10-15 хвилин). Але мультфільм повинен бути добрим та обов'язково із гарним кінцем.

Якщо дитина боїться темряви або просить не замикати двері, прислухайтеся до такого прохання. Можливо, саме страхи і тривоги заважають їй швидко заснути. Нехай там, де вона спить, горить неяскраве світло. Ви зможете його вимкнути, коли дитина засне.

Прагніть до того, щоб дитина засинала в гарному настрої. Не сваріть її ввечері, не карайте, інакше вона буде хвилюватися і не зможе заснути. Ще гірше, якщо дитина засинає в сльозах. Тоді, швидше за все, уночі її будуть мучити кошмари, і вона зовсім не виспиться.

Посидьте поруч, погладьте малюка, зробіть йому приємний масаж. Якщо він просить, візьміть його на руки і трішки покачайте, так Ви створите дитині відчуття спокою та захищеності.

Всі діти люблять засинати з м'якими іграшками. Нехай у Вашої дитини буде така іграшка саме для сну.

Скажімо, ведмедик, з яким добре засинати. Беріть його із собою, якщо подорожуєте, підкладайте дитині, якщо вона ніяк не може заснути.

Казка, прочитана мамою або татом на ніч тихим голосом, заколисує дитину і налаштовує її на спокійний сон. Колискова пісенька ніби говорить маляті: «Спи спокійно, мама поруч, мама тебе любить».
Не вкладайте малюка спати голодним або, навпаки, відразу після вечері. Провітріть спальню перед сном. І якщо Ви звикнете дотримуватися цих нехитрих правил, Ваше маля міцно і солодко засне.

Як зробити так, щоб пробудження і засинання були легкими?

1.Дотримуйтеся режиму дня.

2.Не позбавляйте малюка денного сну.

3.Перед сном грайте з дитиною в спокійні ігри.

4.Співайте колискові.

5.Ніколи не сваріть малят перед сном.

6.Дайте дитині м’яку іграшку.

7.Не будіть дитину різко.

8.Перехід від сну до пробудження повинен бути поступовим.

 

 

08.04


07.04

Консультація:

«Гра – ефективний засіб виховання самостійності дітей дошкільного віку»

Гра й дитина в дошкільні роки невіддільні. В грі дитина задовольняє свої соціальні потреби – пізнання й творче перетворення предметної і суспільної навколишньої діяльності, спілкування на основі спільних інтересів та особистих стосунків,естетичні смаки, інтелектуальну й рухову активність.

Гра дитини дошкільного віку розвивається поступово від наслідувальної до сюжетно-рольової залежно від етапу розвитку гра спроможна розвивати дитину від наслідування діям, вчинкам, фрагментам трудових процесів до створення дітьми уявних образів людей, тварин, героїв казок. Гра дає можливість  вирішити такі завдання:

  • розвиток особистості дитини;
  • інтелектуальний , моральний, соціальний, естетичний, фізичний розвиток дошкільника;
  • розвиток гри, як діяльності властивої дошкільному дитинству.

Кожен вид гри має свої особливості й можливості для індивідуального розвитку дітей. Насамперед це обладнання. Потрібно забезпечити гру іграшками, модульними предметами, предметами-замінниками, атрибутами, іграшковими персонажами. Наповнюваність гри потрібно змінювати в міру розвитку дитячих інтересів.

Іграшки та обладнання діти творчо використовуватимуть та створюватимуть щоб реалізувати свої ігрові задуми.

Динамічність наповнення гри служить поштовхом для виникнення нових ідей, задумів, сюжетів.

Предметне поповнення гри природним матеріалом надзвичайно пожвавлює ігри дітей. Пісок чи глина пробуджують бажання створювати споруди, ліпити іграшкові персонажі. Усі матеріали надзвичайно динамічні і мобільні. Тому вони задовольняють ігрові задуми, які щоденно змінюються, або поглиблюються й розвиваються. Пісок і глина завжди мають бути чистими й вологими. Добре доповнює їх і вода. В теплу пору року ці матеріали доцільно використовувати на майданчику. В прохолодну пору грайтеся в міні-пісочницях в групових кімнатах . Природні матеріали діти дуже люблять за їх багатоманітні можливості в здійсненні ігрових задумів.

Діти граються, мов дихають не помічаючи цього. Грою вони невимушено задовольняють свої соціальні потреби — проникнення в світ дорослих. У грі дитина діє як мама, як тато, чи вихователька, лікар. Маля щасливе з власного способу подорослішати, який знаходить у грі. Тому і грається коли тільки може. Граючись дитина багато про що дізнається непомітно для себе. Наслідуючи дії дорослих, малята практично накривають стіл столовим і чайним способом, одягають ляльку, стелять постіль. Свої образи уяви дитина переживає у своїх власних діях, і уже має досвід, хоча лише ігровий.

Діти прагнуть мати в грі партнера: пекти, пригощати його печивом, лікувати «хворого». Зразки стосунків вони помічають у дорослих. Тому в родині насамперед потрібно підтримувати свою дитину, підігравати своїй дитині, гратися з нею, допомагати створювати гру, обладнати гру іграшками та атрибутами, схвалювати ігрові дії дітей, бути для дитини другом і хорошим партнером.

Отже, граючись дитина розвивається, набуває життєвого досвіду.

 

 


6.04

Артикуляційні вправи для постановки звука [Р] із логозавром.

Вправа


3.04

Консультація для батьків: «Чим зайняти дитину під час карантину»

Карантин, який оголосили по всій Україні значно ускладнив життя батькам. Оскільки дитсадки та школи закрили , дітей треба розважати вдома. Ми ж пропонуємо декілька варіантів розваг, якими можна зацікавити дітей, сидячи вдома.

1. Незвичні способи малювання

Відбитки пальців

Правила. Підготуй такі речі:

 шматочки мочалки;

 фарби;

 вода;

 пензлик;

 ручки, олівці або фломастери.

Спочатку нанесемо фарбу на мочалку пензликом. Тепер притиснемо до мочалки пальчик. Усе — на папері можна залишати кольоровий відбиток!

Малюнки мильними бульбашками

Правила. У мильний розчин (вода, мило, шампунь) додай акварельної фарби або харчового барвника. Колір обирай на власний розсуд. Візьми соломинку і дунь через неї в мильну воду, створюючи якнайбільше бульбашок. А тепер – увага! Візьми акварельний папір та легенько приклади його зверху до бульбашок. Дай просохнути. Щоб зробити папір ще яскравішим, прикладай його до бульбашок на воді різних кольорів.

Дмухавки

Правила. Зробити ляпку. Дмухати на ляпку фарби через соломинку в різних напрямках в залежності від задуму. Домалювати необхідне пальчиком, пензлем, жмаканим папером.

2. Ігри з книгами

Фантазер

Правила. Візьміть якусь дитячу книжку з картинками. Уважно розгляньте картинки разом із малюком і придумайте історію, не пов’язану з тією, про яку написана книга. Кілька разів виконайте це разом, а потім дитина і сама долучиться до вигадування.

Детектив

Правила. Інший варіант цієї гри, коли мама чи тато, не показуючи дитині картинку, розповідає, що на ній зображено і зариває книгу. А дитина повинна знайти цей малюнок, орієнтуючись за маминим описом. Потім помінятися ролями: описує дитина, шукаєш ти.

3. Розвиваючі ігри

Будуємо шалаш

Будиночки в дитинстві не будували тільки ледачі. Коли почнете споруджувати з дитиною будинок із табуреток, ковдр, подушок і коробок, самі того не помічаючи, повернетеся у дитинство! І обов’язково захочете спорудити свій особистий шалаш для читання і медитації.

Озвучка

Правила. Коли в телевізорі відключається звук, а на мультики, кіно або новини придумується власна озвучка. Дитина услід за дорослими перевтілюється на справжнього артиста!

Вгадай

Зав’яжи малюкові очі шарфиком і давай у руки по черзі різні предмети: м’яку іграшку, м’яч, тарілку, зернятка, книгу тощо. Завдання дитини – вгадати на дотик, що у нього в руках. Ускладнити гру можна, якщо вгадувати речі по запаху або, наприклад, за смаком.

Тіні

Загадково і заманливо показувати театр тіней на стінці при запаленій свічці. Тут включається фантазія і творчість. Але не варто обмежуватися лише літаючими пташками або гавкаючими собаками із рук. Виріж разом із дитиною з паперу силуети героїв відомих казок, і розіграйте їх за ролями.

Посадити і виростити рослину

Привчити дитину нести відповідальність і не забувати про догляд. Квітка – не пес чи кіт, тож сильно не заважатиме.

Скарбничка

Зробити скарбничку і навчити дитину правильно витрачати гроші. Можливо, навіть ввести список заробітку. Щоб отримати гроші – треба їх заробити. Полив квітку – 5 гривень, прибрав іграшки – 10 гривень, застелив ліжко – 15.

4. Проста наука

Міні-вулкан в домашніх умовах

Що вам потрібно:

 cкляна баночка з кришкою, що закручується;

 рослинна олія;

 куркума;

 глечик або прозора ємність.

Змішайте олію з куркумою – олія має змінити колір на жовтий. Тепер залийте олію в баночку по вінця, щоб у баночці не лишилося повітря. Проколіть у кришці дірку й опустіть баночку у воду. Олія легша від води і відразу почне підніматися з баночки нагору, а вода заповнюватиме баночку. У вас запрацює справжнісінький вулкан! Якщо додасте декілька камінців на дно посудини – матимете підводний вулкан.

Танець яйця

Як змусити яйце танцювати? Проведіть цей експеримент – і усе побачите самі!

Що вам потрібно:

1. Яйце (звичайне куряче яйце, не бите, з рівною поверхнею, класичної овальної форми).

2. Круглий піднос із рівним дном.

Покладіть яйце на піднос і намагайтеся плавно робити кругові рухи підносом щоразу швидше і швидше, тримаючи його горизонтально. Яйце на підносі також почне обертатися. У міру прискорення обертання яйце «підніметься» і стане обертатися на одному з кінців: тупому або гострому, зайнявши, звичайно, вертикальне положення. Що відбувається? Відцентрова сила утримує яйце, подібно до того як розкручена дзига стоїть на площині, а нерозкручена лежить на боці. Звичайно, цей експеримент потребує певного досвіду і вправності. Ні з першого, ні з другого і навіть із третього разу у вас, більш за все, нічого не вийде. Але варто тренуватися.

Секретне невидиме чорнило

Створення невидимого чорнила – дуже захопливий процес! Ви можете вдати секретного агента, бо маєте свої секретні коди і повідомлення, приховані від інших. Усе, що вам необхідно, – це деякі предмети домашнього вжитку і таємна сила лимонного соку.

Що вам потрібно:

 Половина лимона;

 Вода;

 Ложка;

 Миска;

 Ватна паличка;

 Білий папір;

 Лампа.

Вичавіть трохи лимонного соку в миску і додайте декілька крапель води.Змішайте воду і лимонний сік ложкою.Умочіть  ватяну паличку в суміш і напишіть повідомлення на білому папері. Зачекайте, доки сік висохне і стане повністю непомітним. Коли ви будете готові прочитати ваше секретне повідомлення або показати його комусь,  нагрійте папір, тримаючи його поруч із лампочкою. Що відбувається? Лимонний сік – це органічна речовина, яка окислюється і при нагріванні стає коричневою. Розведений у воді лимонний сік  дуже важко помітити. Коли ви застосуєте його на папері, ніхто не знатиме про його наявність доти, поки

папір не буде нагрітий і ваше секретне повідомлення не відкриється. Інші речовини, які «працюють» так само, – апельсиновий сік, мед, молоко, цибулевий сік, оцет і вино.

5. Вироби своїми руками

Саморобний блокнот 

Створіть яскравий особистий блокнот для дитини, де можна записувати її графік на день або  на тиждень. Оформіть і прикрасьте разом новий блокнот і внесіть перші завдання для дитини. З таким підходом навіть завдання «прибратися у кімнаті» буде виконуватися з великим бажанням. 

Колаж бажань

Прикрашаємо стіну і вчимо дитину йти до своїх цілей і бажань. Візуалізуємо її мрії і заодно креативно проводимо час, шукаючи необхідний матеріал та вирізаючи потрібні форми.

Іграшки з яєчних лотків 

Що можна зробити з картонних лотків для яєць – та що завгодно! Наприклад, транспортні засоби для любителів машин: вантажівка, мотоцикл, вертоліт, корабель, екскаватор. Скріплюємо клеєм, зубочистками, скотчем. Розфарбовуємо – і нова іграшка готова!

Весело і з користю проводьте час із дітьми та будьте здорові!


2.04


1.04

Доброго дня! Шановні батьки, сьогодні ми пропонуємо Вам пограти з дітками у

дидактичну гру "Знайди тінь".

Ця гра допоможе: навчити дитину впізнавати предмети в силуетному

зображенні; пояснювати ознаки, за якими впізнала предмет; порівнювати предмети за

певними ознаками. розвинути у дитини зв"язне мовлення; увагу; просторове і логічне

мислення; спостережливість; зорово-моторну координацію; прослідковуючу функцію

очей.

Бажаємо Вам успіхів!


31.03

Шановні батьки. Спробуйте з дітьми відтворити ці малюнки
за допомогою рахувальних палочок. Бажаємо удачі.

30.03.2020р


27.03.

Шановні батьки!
Пропонуємо дітям скласти речення за опорними схемами та малюнками.

26.03.2020р.


25.03.2020р.

Шановні батьки! Читайте під час карантину дітям оповідання В. Сухомлинського і обговорюйте їх зміст. Розвивайте мовлення дитини, виховуйте любов до книг.


24.03.2020р

Орігамі - інтелектуальне заняття для здоров'я дітей.

Нічим зайняти дитину? Навчіть її складати прості орігамі з паперу. Це не тільки зацікавить малечу, але й  розвине дрібну моторику пальців, навчить терпінню і уважності, познайомить з навколишнім світом.

 

Орігамі для дітей - відмінний спосіб розвинути логічне і просторове мислення, стимулювати творчу активність шляхом активації  розумових процесів.


23.03.2020р.

Вчимо вірші за мнемосхемами 


20.03.2020р.

Корекційно – розвиткова робота

1.«Намалюй по пам’яті» - розвиток зорової пам’яті. Дитина протягом 2 – хв.

дивиться на малюнок, потім вихователь забирає його. Дитина по пам’яті відтворює те,

що запам’ятала на аркуші паперу.

2. «Навіщо і чому» - стимулювання розвитку пізнавальної активності. Гра побудована

на запитаннях і відповідях. Питання задаються по черзі – спочатку дитина, а потім –

дорослий.

Н-д: - чому люди ходять на роботу? - Навіщо нам читати книги і т.д.

 

Логопедична робота

1.Правильна вимова звука [л] у словах в кінці слова.

Пенал, вокзал, осел, дятел, котел, віл, сокіл, стіл, футбол, сигнал, пил, гол, вузол,

підвал, консул, метал, попіл.

2.Правильна вимова звука [л] у словах зі збігом приголосних.

Плащ, плаття, плакат, планета, плавець, плитка, плече, плескіт, площа, плов, плуг,

плутанина.

3.Правильна вимова звука [л] у чистомовках.

Лека, лека, лека – проходжає лелека.

Лоша, лоша, лоша – бігає лоша.

Лон, лон, лон – жовтий лимон.

Лоша, лоша, лоша – їде листоноша.

Лата, лата, лата – стоїть лопата.


19.03.2020р.

Шановні батьки! Пропонуємо вашій увазі дидактичну гру «Знайди зайве». Завдяки даній грі в дитини

розвивається увага, пам’ять, логічне мислення, мовлення. Наприклад: (На картці зображено ялину, дуб,

березу і лавку. Дитина повинна назвати зайвий предмет. Це лавка і аргументувати свою відповідь. Ялина,

дуб, береза – це дерева, а лавка- меблі.) Ви, разом з малюком зможете закріпити назви груп предметів а

також цікаво провести час. Бажаємо успіхів! Ваші вихователі.

18.03.2020р

17.03.2020р.